Corona teststraat voor ondernemers

Het zal je niet ontgaan zijn dat de druk op de Covid-teststraten van de GGD enorm is toegenomen en dat de wachttijd soms flink kan oplopen. Als ondernemer sta je voor een enorme opgave en is het van belang dat je snel weet of je medewerkers in geval van klachten wel of niet inzetbaar zijn. Uiteindelijk leidt iedere niet-inzetbare medewerker tot extra kosten.

Daarom heeft ondernemersvereniging BNZ Nijmegen het initiatief genomen om een eigen Corona-teststraat in te richten! De verwachting is dat ze vrijdag 9 oktober a.s. starten, waarbij sprake zal zijn van een testcapaciteit van ongeveer 140 tests per dag.

Hoe maak je een afspraak?

Ondernemers kunnen zich online registreren via deze link. Je ontvangt na invullen van de gegevens vervolgens een unieke link die je aan de medewerkers kunt verstrekken. Met deze link kan een medewerker zelf online een afspraak inplannen.

>> registreer jouw bedrijf

Wat zijn de kosten?

Het afnemen van een coronatest kost € 195,- per persoon. BNZ heeft met het Huis voor de Binnenstad afgesproken dat ondernemers in de binnenstad, die via de reclameheffing deelnemer zijn van het binnenstadfonds, de kosten voor een test €175,- zijn. De factuur wordt verzonden naar het opgegeven facturatiemailadres wat men tijdens de registratie invoert.

Doorloop

Medewerkers kunnen vaak al binnen 24 uur terecht in onze teststraat vanwege de snelle doorlooptijd. Het afnemen van de test neemt maximaal 5 minuten in beslag en bestaat uit een neus- en keelswap die wordt afgenomen terwijl de medewerker in de auto blijft zitten. De resultaten zijn vaak al binnen 48 uur bekend en worden per e-mail naar de medewerker verzonden. In geval van besmetting wordt naast de uitslag per e-mail ook telefonisch contact met de medewerker opgenomen.